Bisa Apa Dari Fazura OST Hero Seorang Cinderella

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Bisa Apa Dari Fazura OST Hero Seorang Cinderella.  Betul ke kata nie?? Sebaik sahaja mengikat kontrak bersama Universal Music Malaysia, nampaknya Fazura tidak mempersiakan ruang dan ‘rezeki’ yang diberikan. Lagu-lagu kolaborasi beliau bersama Estranged (Hancur Aku), Jason Dy (Nothing Like Pag Ibig / Nothing Like Cinta), Dan terbaru bersama Fattah Amin untuk lagu “Cinderella”, giat dimainkan di corong-corong radio. Kini, Fazura bersedia melancarkan  koleksi singlenya sendiri dimana bukan satu, tetapi beliau memilih untuk melancarkan dua single secara serentak yang akan dapat dinikmati khalayak pada 16 Jun ini.

Single Terbaru Bisa Apa & Bangun 

Dua single tersebut adalah Bisa Apa dan Bangun. Menariknya, kedua-dua hit tersebut memiliki keistimewaan dan kisah tersendiri.

Bisa Apa

Bisa Apa merupakan hasil penuh karyawan terkenal Indonesia iaitu Tantra Numata dan Mhala Numata dan diproduksi sepenuhnya di Indonesia termasuk proses mastering yang dihasilkan di Bandung.

“Pertama kali mendengar material ‘raw’ yang dihantar, saya terus jatuh cinta dengan lagu ini. Bisa Apa seperti mempunyai satu tarikan yang tersendiri dari segi susunan muzik dan liriknya,”

ujar Fazura teruja.

Menjadi salah sebuah runut bunyi dalam drama rantaian fenomena Hero Seorang Cinderella, Bisa Apa dibikin khusus buat Fazura yang terkesan boleh didengar pada penyampaian dan lenggok vokalnya. Dibalut dalam ritma balada yang cukup indah dengan permainan banyak instrumen termasuk gesekan cello dan biola, Fazura mendendangkan lagu ini dengan cukup baik dan Bisa Apa dapat ‘dirasa’ menusuk ke dalam hati.

Lagu Bisa Apa

Bangun 

Berbeza dengan Bangun yang dihasilkan sepenuhnya oleh karyawan Malaysia, single ini berentak ‘catchy’ dan berbaur inspirasi. Dihasilkan oleh Ilyahida selaku komposer, Ruviyamin sebagai arranger dan Ahmad Kemat Khair pada posisi produser, Bangun begitu mudah dikaitkan dengan kehidupan Fazura yang begitu positif.

“Bangun merupakan sebuah lagu yang melambangkan kekuatan. Sebuah kejayaan itu boleh dikecapi jika kita sentiasa pilih untuk bangun dari setiap kajatuhan. Kajatuhan itu pada saya ada tersembunyi hikmah istimewa. Jadi saya harap, semua yang mendengar lagu ini juga akan terus bangun biarpun berhadapan dengan banyak hal yang buruk dalam kehidupan,”

ujar Fazura.

Sementara itu, Pengarah Urusan Universal Music Malaysia dan Singapura, Kenny Ong melahirkan rasa teruja dengan perkembangan positif dalam pengurusan karier nyanyian Fazura  yang disifatkan sebagai agak ‘laju’.

“Kita baru menjalinkan kerjasama, namun pihak Universal bersama Fazura tidak hanya mengikat kontrak di atas kertas tanpa memberi sebarang hasil.Malah dalam tempoh tersebut, Fazura telah menjalin kolarasi dengan Jason dari Filipina dan kini muncul dengan sebuah single yang dibikin karyawan Indonesia iaitu Bisa Apa dan Bangun dari Malaysia.

“Sesungguhnya saya melihat ini sebagai satu perkembangan yang sangat positif kerana dia sentiasa terbuka untuk menjalin kerjasama dengan sesiapa sahaja tidak kira dari dalam atau luar negara juga orang baharu atau lama, asalkan ia membuahkan hasil yang baik,”

jelas Kenny Ong.

Untuk melengkapkan ‘kelahiran’ Bangun, sebuah klip video akan dihasilkan selepas sambutan Aidilfitri nanti. Merupakan duta kepada telefon pintar Neffos, tentulah jenama terkenal ini turut serta bertanggungjawab menjadikan klip video yang dihasilkan Fazura menjadi lebih menarik; di mana pemenang-pemenang dipilih akan membuat penampilan istimewa dalam klip video tersebut bersama Fazura.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge