MOVIE/TEATER

Matador di TV2 – Ejen Penyiasat Menyamar Sebagai Bintang Bola Sepak

oleh

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Matador di TV2 – Ejen Penyiasat Menyamar Sebagai Bintang Bola Sepak | Mengisi slot Sunday Screening yang disiarkan Radio Televisyen Malaysia (RTM) menerusi saluran TV2, siri Inggeris bertajuk “Matador” tentang bintang bola sepak yang popular menghidupkan dua sisi rahsia kehidupan sebagai pengendali rahsia untuk CIA dalam siri tindakan-pengembaraan ini. Dibintangi watak utama oleh Gabriel Luna, Alfred Molina, Peter Gadiot, 13 episod siri ini menemui penonton mulai 10 Disember ini, setiap Ahad, pukul 9.30 malam di TV2.Matador di TV2 - Ejen Penyiasat Menyamar Sebagai Bintang Bola Sepak

Sinopsis Matador 

Dalam skrip siri aksi ini, Tony Bravo lakonan Gabriel Luna adalah agen DEA yang direkrut oleh CIA untuk menyusup ke Los Angeles Riot, sebuah pasukan bola sepak profesional. CIA mengesyaki pemilik Riot, Andrés Galan (Alfred Molina), menggunakan sumber kuasanya yang besar untuk membiayai aktiviti haram.  Semasa percubaan pasukan, Bravo serius mencederakan salah seorang pemain Riot dalam perlawanan tersebut meskipun pada awalnya dia memperoleh kemesraan pemilik dan pasukan. Apabila rakaman insiden itu berlaku, Bravo mendapat gelaran “Matador”, dan pada masa sama Galan melihat potensi besar Bravo menjadi bintang barunya yang popular.

Siri ini bermula dengan agen DEA Tony Bravo menyertai rekrut untuk menyiasat pasukan bola sepak L.A. Riot dengan menyamar sebagai pemain. Semnetara itu pembunuh yang diupah, dipanggil “Apothecary,” dijejaki untuk mendapatkan semula kod yang dicuri daripada komputer tablet Gideon Khan. Tony kemudiannya menyertai Margot ke lelong, di mana dia ada kaitan dengan Galan. Sementara itu, wartawan Reyna Flores pula menyiasat Tony.Matador di TV2 - Ejen Penyiasat Menyamar Sebagai Bintang Bola Sepak

Penampilan Tony pada L.A. Riot dikompromikan apabila Senna mendapat masalah. Sementara itu, Annie dan Noah mempelajari lebih lanjut mengenai Galan. Tony, Holester, dan Caesar di Nicaragua, di mana peraturan-peraturan Calera memerintah Calar Gaspar “The Worm”. Fokus Tony beralih dari bola sepak ke misi ketika Galan mempercayainya untuk menyampaikan pakej. Di tempat lain, hubungan antara lelongan dan Nicaragua tiada halangan ketika CIA menyelamatkan seorang profesor antropologi dengan pemahaman tentang tamadun pra-Olmec.

Galan menghadiri quinceañera Cristina; Noah diambil oleh Samuel, ketika dia menyamar sebagai wakil jualan perubatan. Dengan situasi Peacott yang koma, Bravo dan Mason mengikuti arahan kerana mereka cuba untuk menentukan sama ada perlindungan Bravo telah dikompromi. Sementara itu, lebih banyak plot antarabangsa diturunkan kepada Galan, dan Samuel terus menyiasat masa lalu Bravo.Setelah penumpang pesawat dijangkiti oleh virus, Galan melihat masalah yang bakal dihadapinya dengan melibatkan diri dengan konspirasi tersebut. Situasi itu membuatkannya pening kepala mencari jalan penyelesaian.Matador di TV2 - Ejen Penyiasat Menyamar Sebagai Bintang Bola Sepak

Tony dan Galan mencapai kata sepakat yang sama. Sementara itu, CIA menangkap Sayer, dengan harapan dapat menggagalkan rancangannya.CIA menggunakan kematian Samuel untuk mewujudkan peluang untuk menarik perhatian Sayer, sementara Timbalan Pengarah Smith mendapatkan bantuan sektor swasta dalam memerangi virus itu. Reyna Flores kembali dan berusaha sebaik mungkin untuk membalas dendam atas Galan, dan operasi untuk mengesan Sayer dan makmalnya.

Tony memasuki hutan hujan Myanmar, menghindari Sayer, dan menjumpai sebuah makmal rahsia. Mason, Peacott dan Smith bekerja dengan Galan untuk mencari kemudahan itu, yang membawa kepada keputusan yang mengerikan bagi Mason. Senna belajar kebenaran tentang ibunya, dan Mason memujuk Karen untuk berterus-terang tentang perasaannya terhadap Bravo.

Bagi anda yang tidak sempat untuk menonton di TV, anda berpeluang menontonnya menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.